5 упражнения за укрепване на глезените

глезени
Защитна еко маска със сребърни йони - Медтекстил-20%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
Защитна еко маска със сребърни йони - Медтекстил
10.00 лв.
8.00 лв.
Виж ››

В крака има много кости и стави, благодарение на които стоим прави и ходим. Но поради непрекъснато носене на неудобни обувки, както и неправилна поза на движение, много хора страдат от болки в различните им части и най-вече в стъпалата и глезените.

Има и някои упражнения, които можете да направите, за да укрепите допълнително глезените си и така да се предпазите от редица неприятни усещания.

На първо място е правилната походка. Експерти съветват да ходите малко по-разкрачено. По-широката позиция предпазва коленете и дава свобода на движение на глезените.

Започнете от палците на краката. Изправете се и се подпрете на стената у дома. Започнете да повидгате само палците на краката си. Опитвайте се да ги повдигате един по един, а не двата едновременно. След това ги залепете за пода и започнете да повдигате останалите пръсти. Веднага ще започнете да усещате напрежение в глезените. Правете това упражнение поне 10 минути на ден.

Застанете прави с лице към стената. След това се опитайте да се повдигнете с пръстите на единия крак, като се стремите да оставите останалите залепени за пода. Направете пет повдигания. Повторете същото упражнение с тези на другия крак. След това се повдигнете на пръсти десет пъти, с пръстите и на двата крака, като след всяко повдигане се опитате да се задържите изправени за поне пет секунди.

трениране на глезени

Вземете топка за тенис и поставете единия си крак върху нея. Нагласете я точно под свода на стъпалото. След това, като се прикрепяте за близката стена или стол, за да пазите равновесие, се изправете на пръсти с другия крак. Това помага да се разтегнат ставите в стъпалото.

Поставете стъпалата си на сгъната на руло кръпа. Преместете цялата си тежест на петите. Докато се придържате към стената или облегалката на стол, опитайте се да повдигнете стъпалата си колкото може повече нагоре, докато в същото време петите ви оставят залепени за стола. След това, докато стъплата ви са все още върху кърпата, започнете да повдигате цялото си тегло, като основната тежест да се падне на петите ви.

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати