Пробиотици и пребиотици: Каква е разликата?

Пробиотици и пребиотици: Каква е разликата?
Защитна маска с клапан до 88 часа защита (размер XS-M)
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
Защитна маска с клапан до 88 часа защита (размер XS-M)
13.00 лв.
Виж ››

Пребиотиците и пробиотиците са важни за човешкото здраве. Те обаче играят различни роли. Пробиотиците са полезни бактерии, открити в определени храни или добавки, пребиотиците са видове фибри, които хранят полезните бактерии в храносмилателната система.

Чревните бактерии изпълняват разнообразни биологични задачи. Те предпазват от вредни бактерии и гъбички. Също изпращат сигнали към имунна система и помагат да регулира възпаленията. Те образуват витамин К и мастни киселини с къса верига, като подхранват клетките, покриващи храносмилателния тракт. Чревната микрофлора се повлиява от храните, които се консумират. Някои химичните остатъци като пестициди и антибиотиците могат също да нарушат баланса в чревните бактерии.

Кои храни са пребиотични?

пребиотици

Преди да си закупите скъпи пребиотични добавки, не забравяйте, че много храни естествено ги съдържат. Храните, които са с високо съдържание на пребиотични фибри, са бобови растения, овес, банани, горски плодове, аспержи, чесън, праз. Едно от нещата, които добрите чревни бактерии правят с пребиотичното влакно, е да го превърнат в мастна киселина с къса верига, наречена бутират. Бутиратът доказано има противовъзпалителни ефекти в дебелото черво. Той може също така да повлияе на генната експресия, да блокира растежа на раковите клетки и да помогне за осигуряването на гориво за здравите клетки, така че да растат и да се разделят нормално.

Кои храни са пробиотични?

Пробиотици

Висококачествено, чисто кисело мляко с жива закваска може да бъде фантастично допълнение към вашата диета, ако искате да добавите полезни бактерии. Ферментиралите храни са още една чудесна възможност, тъй като съдържат полезни бактерии, които се подхранват с естествено срещащата се захар или фибри в тях. Пример за ферментирали храни са кисело зеле, кимчи, кефир, някои видове туршия, кисели краставички. Важно е да не са пастьоризирани, тъй като този процес убива бактериите. Някои от тези храни като киселото зеле са синбиотични, защото съдържат полезни бактерии и също са пребиотичен източник на влакно, с което се хранят бактериите.

Пробиотични хранителни добавки

Пробиотичните добавки са предназначени да доставят голямо количество специфични видове бактерии за човешката храносмилателна система. Въпреки това не всички пробиотични добавки са със добро качество или съдържат достатъчно количество бактерии. Има някои хора, които не трябва да приемат пробиотик - като хора чревен бактериален свръхрастеж или хора чувствителни към съставките в добавката. Затова преди да ги закупите, е добре да се консултирате със специалист.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати