Най-здравословните хранителни навици, които можете да практикувате

Най-здравословните хранителни навици

Строгите диети и хранителните режими може са трудни за спазване и не е задължително да доведат до дългосрочен успех. Това е така, защото хората са склонни да се върнат към старите си навици много бързо, въпреки добрите намерения.

Неизбежният страничен ефект от тези неуспехи са чувство на обезсърчение или деморализиране, но здравословното хранене не е необходимо да бъде недостижима цел.

Ето няколко от най-здравословните хранителни навици, които можете да възприемете и към които да се придържате.

Стойте далеч от преработената храна

Въпреки че преработените храни правят готвенето наистина бързо и лесно, плащате цената за това удобство като приемате някои наистина съмнителни съставки.

Те включват големи количества консерванти, оцветители, създадени от човека, и други добавени химикали. Тези продукти също са с по-голямо съдържание на мазнини, сол и захар, отколкото храни, които се приготвят от нулата. Липсват и хранителни вещества и фибри.

Ето защо е препоръчително да хапвате ястия от непреработени храни. С други думи, не забравяйте да похапвате пресни зеленчуци, месо, яйца и мляко. Също така трябва да приемате много плодове, ядки и бобови растения.

Изберете пълнозърнестите храни

Полезни съвети за правилно хранене

Рафинираните храни като бяла захар и бяло брашно са лишени от по-голямата част от хранителните си вещества. Добра идея е да зарежете всичко рафинирано и да преминете към пълнозърнеста му версия.

Пълнозърнестите храни имат по-нисък гликемичен индекс, така че поддържат усещането за ситост по-дълго. Освен това помагат да поддържате енергийните си нива и концентрацията си високи.

Можете да направите тази стъпка като закупите кафяв ориз вместо бял, пълнозърнести макаронени изделия вместо обикновени и пълнозърнест хляб вместо бял. Купувайте си пълнозърнести продукти като киноа, елда и други, които да добавите към храненията си.

Използвайте здравословни методи за готвене

Колкото по-интензивен е процесът на готвене, толкова по-малко хранителни вещества ще получи тялото ви, когато храната стане готова.

За да извличате максимума от ястията си, приготвяйте месото, рибата и зеленчуците на скара. Вместо олио използвайте зехтин. Задушавайте зеленчуците, докато станат леко хрупкави. Използвайте билки, подправки и смлян пипер вместо сол. Използвайте балсамов оцет или лимонов сок вместо салатен дресинг.

Направете собствени сосове, вместо да използвате преработени версии от магазина. Използвайте пресни домати като основа, комбинирани с билки и подправки. Това са някои наистина здравословни методи на готвене и хранене.

Внимавайте с размерите на порциите

Съвети за размера на порциите при хранене

В днешния раздут свят сме насърчавани да ядем и пием все повече и повече. Затова не е чудно, че много от нас ядат много по-големи порции, отколкото се нуждаят.

Идеалният обяд по отношение на размера на порциите трябва да включва четвърт чиния с постен протеин, четвърт чиния с ниско съдържание на фибри или пълнозърнести въглехидрати и половин чиния салата или зеленчуци.

Здравословната вечеря трябва да се състои от по-малка порция, отколкото сте яли за обяд. Това е така, защото е вероятно да правите нискоенергийни дейности вечер, например да гледате телевизия. Може дори да си легнете скоро след вечеря.

Бъдете наясно със здравословните си опции, когато се храните навън

Храненето в ресторант може да постави на изпитание желанието ви да се храните здравословно. Двете основни причини за това са големите размери на порциите и наличието на по-малко здравословни опции в менюто.

Имате няколко варианта, които ще ви помогнат да не правите компромиси със здравето си. Вижте дали менюто на ресторанта е достъпно онлайн и изберете ядене преди да излезете. Нека основното ястие да е с размер на предястието. Хапнете го със салата. Не използвайте дресинги и сосове. Попитайте за пълнозърнест хляб.

Надяваме се да сме били полезни с горе посочените съвети за правилни хранителни навици и спазването им да доведе до желаните от вас резултати.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати