Каране на колело или бягане?

Бягане

Някои хора предпочитат да започнат да горят калории на колелото, а други - като бягат. И двата вида физическа дейност, карането на колело и бягането са добри за подобряване на вашата издръжливост и поддържането в добра форма. Но има малки разлики: с кой от двата спорта тренирате повече мускули? Кой предпазва ставите повече? Велосипедът или тичането е по-добре за начинаещи? Ние ще ви дадем отговорите:

Бягането консумира повече калории

Едно просто сравнение: пробягайте веднъж няколко километра и след това вземете същото разстояние по един и същ маршрут с велосипед. Резултати: Първо ще преминете определеното разстояние по-бързо когато сте с колело, отколкото ако бягате. По време на тичане, ние движим повече мускули и по този начин се консумират повече калории, казва д-р Марк Циглер, доктор по спортна медицина в университета в Хамбург.

Тъй като повече мускули участват при бягането, това също така влияе на сърцето. Това е около десет и повече удара в минута. С други думи бягането е толкова трудно дори повече, от карането на колело.

Кои калории са по-важни, които се изгарят по-добре или които са повече? При скорост от 16 километра в час при бягането се консумират около 850 калории на час. Колоездачът е два пъти по-бързо а гори дори по-малко от 600 калории. В тази връзка, бягането прави повече. Въпреки това, изгарянето на калории при велосипедиста не е толкова лесно да се определи. Нека вземем за пример един насрещен вятър, а също така и вида на колелото е от ключово значение. С един стар велосипед колоездач ще направи тренировката по-ефективна от обичайното.

Планинско колоездене

Колоезденето се счита за не натоварващо упражнение и е подходящо за хора, които не са в състояние да изпълняват натоварващи физически упражнения поради травма, артрит или затлъстяване. Не натоварващите упражнения са ефективни възможности за избор на аеробна дейност, тъй като те могат да увеличат сърдечната честота, като се избягва поставянето тежест на определена част от тялото - най-често на краката и ходилата.

От гледна точка на загуба на тегло, когато целта на физическата активност е да се изгарят калории, за да се насърчи загубата на тегло.

Бягането се счита за натоварващо упражнение, което оказва натоварване на почти всички мускули и най-вече на краката и ходилата. Мускулите и костите работят срещу гравитацията от въздействието на теглото. Тъй като мускулите дърпат костите, в костта се изграждат повече клетки, увеличават се костните клетки в по-здравите кости и така се намалява риска от фрактури. За това и бягането е ефективна дейност, за която се горят калории за загуба на тегло.

И двата вида аеробни упражнения са полезни за вас, кое да изберете зависи единствено и само от вас.

Виж повече

Рейтинг

4
Общо 7 гласували
5 4
4 1
3 1
2 0
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари