За силен имунитет и енергия яжте тези цитруси

За силен имунитет и енергия яжте тези цитруси

Колкото повече в света се говори за пандемията на коронавируса, толкова по-важен става въпросът за това какво може да направим за имунитета си.

За щастие има доста приятни начини да се погрижим за здравето си. Така например може да се насладим на вкуса на тези плодове и да извлечете максимума от тях.

Най-ценният компонент на цитрусовите плодове е витамин С, който е в състояние не само да укрепи имунната система, но и да предпази клетките от неблагоприятното въздействие на околната среда и да се бори с преждевременното стареене.

В допълнение към аскорбиновата киселина, цитрусовите плодове са богати на витамини от група В, които помагат да се отървете от безсънието, проблемите с кожата и косата и просто ни дават добро настроение.

Също така витамините от група В имат благоприятен ефект върху функционирането на сърцето и кръвоносните съдове. Цитрусовите плодове също съдържат много летливи продукти - вещества, които убиват или инхибират растежа и развитието на бактерии и микроскопични гъбички.

Остава само да изберете цитрусови плодове по ваш вкус и да извлечете максимална полза от тях.

Ето как цитрусите помагат за укрепване на имунитета.

Лимон

Лимоните укрепват имунитета

От древни времена хората са използвали лимона като лекарство по време на настинка или грип.

И тази популярност на лимона се причинява не само от високото съдържание на аскорбинова киселина, но и от наличието на цитрин в него - елемент, чрез който витамин С се усвоява по-добре от организма, а също така спомага за елиминирането на токсините.

Лимонът е много полезен за предотвратяване на диабет, тъй като значително подобрява метаболизма в организма. А миризмата на лимонова кора ще ви помогне да се отпуснете, да намалите стреса и умората.

Портокал

Портокалът, освен като източник на витамин C, е здравословен и заради голямото количество витамини от групата В.

Цветът на плода показва, че той съдържа и витамин А, който е необходим за доброто зрение и здрава кожа. Все пак в портокала се съдържа много пектин.

Това вещество има положителен ефект върху храносмилателната система. А естествените захари, които се намират в портокала, са полезни за мозъчната дейност.

Мандарина

Ако сравним мандарината с други цитрусови плодове, можем да кажем, че тя е малко зад братята си по отношение на витаминното съдържание.

Мандарините обаче също са много полезни цитруси за имунната система. Те съдържат витамин С и витамин А.

Мандарините ще помогнат при стомашно-чревни заболявания, особено при чревни разстройства и намален апетит.

А при бронхит се препоръчва да се пие по една чаша сок от мандарина на ден - веществата, съдържащи се в мандарините, помагат за прочистване на дихателните пътища.

Грейпфрут

Грепфрутите дават енергия и витамини

Най-пламенните фенове на грейпфрута са хората, които наблюдават фигурата си. И то с основание!

В крайна сметка, ако след вечеря изядете само няколко парченца от този плод, тогава можете да изгорите почти половината от онези калории, получени с храната.

Затова диетолозите съветват да включите в диетата си грейпфрут, особено ако имате склонност лесно да качвате килограми.

Този плод съдържа витамин С, витамин РР и витамин D. В допълнение, грейпфрутите добре тонизират централната нервна система, помагат за възстановяване на загубената сила след инфекциозно заболяване, операция или физическа преумора.

Лайм

Лаймът е известен със свежия си аромат и много киселия си и горчив вкус.

Тези качества го правят важна съставка в кухнята на Мексико, Виетнам, Тайланд и Иран. Плодовете на лайма са много богати на витамин С, желязо и калций.

Лаймът има антисептични, антивирусни и антиревматични свойства. Той ефективно облекчава болката в гърлото, стомаха и червата, успокоява и неутрализира ефектите от стреса. Чудесен цитрусов плод за енергия и силен имунитет.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати