Защо сънят е толкова важен за здравето ни?

сънища

Макар мнозина да спазват максимата, че от сън спомени няма, всички лекари са на точно обратното мнение и ни съветват да спим минимум по 8 часа в денонощието. Но ние не винаги слушаме специалистите и правим това, което смятаме за добре, защото не намираме логика в думите им. Ето защо тук ще Ви запознаем защо сънят е толкова важен за здравето ни:

- Според последните научни проучвания се оказва, че на човек са му необходими точно 8 часа и 12 минути сън, за да е здрав организмът му. А най-доброто време за лягане е около 22 ч. Това е естественият биологичен ритъм на организма ни. Т. е. ако си легнете в 01 ч. и станете в 10 ч, макар и да сте спали цели 9 часа, сънят Ви няма да е толкова пълноценен;

- Недоспиването води до изтощаване на мозъка, до проблеми с имунната система и проблеми с някои жизненоважни органи, включително и сърцето. Недоспиването, освен това, особено ако е систематично, може да ни навлече неприятности в сексуалния живот, липса на желание за секс и импотентност. Също така може да се стигне и до рязко покачване или намаляване на килограмите. А и двете явления са вредни;

- Според статистиката повечето хора спят по-малко от 8 часа в денонощието, което е предпоставка за сериозни здравословни проблеми. Жените в средна възраст спят с около 30 мин повече от мъжете, като най-малко сън получават японците и сингапурците. В това отношение България се нарежда горе-долу по средата сред европейските държави;

спане

- По време на сън мускулите успяват да си отпочинат пълноценно и да се подготвят за следващия ден. Забавя се обмяната на веществата и всички органи с изключение на черния дроб си почиват;

- Ако случайно страдате от безсъние е добре да замислите за промяна на навиците си. Доказано е че прекаляването с алкохола и пушенето на цигара преди лягане са крайно вредни. Това важи и за всички наркотични вещества;

- Ако искате да спите пълноценно е много важно да следите температурата на помещението, в което спите. Прекалено горещите помещения не ни предразполагат към дрямка. Специалистите съветват, че е по-добре да е по-хладно, отколкото прекалено горещо.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари