Семената – здравословният дар от природата, който трябва да ядем ежедневно

Семената – здравословният дар от природата, който трябва да ядем ежедневно

Семената са един от даровете на природата, за които всички трябва да сме благодарни. Те са един от най-големите източници на фибри, съдържат изключително здравословни мононенаситени мазнини, полиненаситени мазнини и много важни витамини, минерали и антиоксиданти.

Те са задължителна част от всяка диета, тъй като могат да спомогнат за намаляване на кръвната захар, холестерола и кръвното налягане. И не само това.

Ползите от семената за човешкото здраве са неизброими. Те могат да помогнат за по-добрата мозъчна активност, по-добри зрение, функция на черния дроб, храносмилане и дори за топене на излишните килограм, красива кожа и блестяща коса.

Вижте в следващите редове най-полезните семена за ядене.

Ленено семе

Семената – здравословният дар от природата, който трябва да ядем ежедневно

Безспорен лидер по ползи за здравето е лененото семе. То е богато на омега-3 мазнини, особено на алфа-линоленова киселина. Съдържа витамин В, манган, тиамин, магнезий и важни протеини. В лененото семе има и различни полифеноли, особено лигнани, които са мощни антиоксиданти и спомагат за намаляване на холестерола и други рискови фактори за сърдечни заболявания.

Проучвания показват, че яденето на ленени семена може да намали маркерите на туморния растеж при жени с рак на гърдата и въобще намалява риска от рак. Причина за това са лигнаните – фитоестрогени, които по състав са подобни на естрогена. В допълнение към намаляването на риска от сърдечни заболявания и рак, лененото семе може да помогне за намаляване на кръвната захар, което пък намалява риска от диабет.

Чиа

Когато говорим за ползите от семената, непременно трябва да споменем чиата и нейните свойства. Чиа семената са много подобни на ленено семе, тъй като също са добри източници на фибри и омега-3 мазнини, заедно с редица други хранителни вещества. В чиата има и редица важни антиоксидантни полифеноли. Редица проучвания показват, че яденето на семена от чиа може значително да намали възпаленията, както и нивата на кръвната захар.

Коноп

Семената – здравословният дар от природата, който трябва да ядем ежедневно

Конопените семена са отличен източник на вегетариански протеин. Всъщност те съдържат повече от 30% протеин, както и много други основни хранителни вещества. Конопените семена са едно от малкото растения, които са пълни протеинови източници, което означава, че съдържат всички незаменими аминокиселини, които тялото ви не може да направи. Изследванията също така показват, че протеиновото качество на конопените семена е по-добро от повечето други източници на растителни протеини. Консумацията на семената от коноп ще ви направи здрави и пълни с енергия.

Сусам

Сусамовите семена често се консумират натурални или под формата на тахан. Те са богати на фибри, протеини, мононенаситени мазнини, мед, манган, магнезий. Сусамът съдържа много лигнани, особено сесамин – вещество с широка гама от здравословни ефекти. Доказано сесаминът намалява риска от някои видове рак, ползотворен е за чревната флора и намалява риска от сърдечни заболявания. Сусамовите семена също могат да намалят възпалението и оксидативния стрес, които влошават симптомите на много заболявания, включително артрит.

Тиквени семки

Семената – здравословният дар от природата, който трябва да ядем ежедневно

Тиквените семена са един от най-полезните видове семена и са добри източници на фосфор, мононенаситени мазнини и омега-6 мазнини. Те също съдържат фитостероли – растителни съединения, които могат да помогнат за понижаване на холестерола в кръвта. Семената от тиква намаляват риска от камъни в бъбреците и отдавна се използват за тази цел в народната медицина.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати