Рецепти за подсилване на имунната система

Рецепти за подсилване на имунната система

За нормална работа клетките на имунната система имат нужда от белтъчини, витамини – особено от групата В, както и витамините А, С и Е. Клетките на имунната система имат нужда от минерални вещества.

Пълноценни белтъчини има в месото, рибата и бобовите култури. Месо или риба е добре да се консумира всеки ден, а бобовите култури трябва да се консумират два пъти седмично.

Зеленчуците и плодовете с червен, жълт и оранжев цвят съдържат бета каротин, който в организма се преобразува във витамин А. Витамин А в готов вид се съдържа в черния дроб, яйцата и маслото.

Витамин А и каротинът отговарят за силата на имунната реакция при нахлуване на антиген, те са способни да защитят организма от много сериозни заболявания.

Рецепти за подсилване на имунната система

Основен източник на витамин С са шипката, цитрусовите плодове, магданозът, киселото зеле. Липсата на този витамин намалява скоростта на изработване на антитела.

Витамините от групата В се съдържат в субпродуктите, ядките, пълнозърнестия хляб, бобовите култури. Витамин Е се съдържа в черния дроб и маслото.

Има много рецепти за подсилване на имунната система. Но преди да ги прилагате, все пак се посъветвайте със специалист. Една от тези рецепти предвижда нарязан на ситно лук – две глави, който се смесва с 200 грама захар.

Добавя се половин литър вода и се вари на бавен огън час и половина. Охлажда се и се добавят две супени лъжици мед. Прецежда се в стъклена бутилка и се пие по една супена лъжица пет пъти дневно.

За да подсилите имунната си система, консумирайте по една скилидка чесън всеки ден или през ден. С нарязани на ситно три скилидки чесън, попарени с вряла вода и престояли четиридесет минути, може да се прави гаргара на гърлото.

Отварата от шипки подсилва имунната система. За целта отвара от шипки и горещ чай от лайка се смесват в равни части, добавя се захар или мед на вкус. Пие се топъл или студен.

Всеки ден консумирайте по една чаена лъжичка цветен прашец за подсилване на имунната система. През зимата всяка сутрин и вечер изпивайте по една супена лъжица от следната смес: в равни части се смесва сока от настъргана ряпа и от настъргани моркови, добавя се мед на вкус и лимонов сок.

Вкусно средство за подсилване на имунитета е следната смес: 4 лимона, 1 чаена чаша орехи, 300 грама сушени кайсии, 300 грама стафиди, 4 супени лъжици мед.

Всичко без меда се смила, като лимоните предварително се почистват от кората и от семките и се нарязват на малки парченца, за да се смелят бързо. Добавя се медът и сместа се разпределя в буркани. Консумира се по една супена лъжица три пъти дневно.

3.6
Общо 14 гласували
5 3
4 6
3 2
2 2
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари (3)

Изпрати
Колев
Колев
18.08.2013 14:25
Захар, в рецепти за имунната система,а и за човешкия организъм е нелепо!Захарта е отрова за организма и храна за патогенната микрофлора(всички вредни "бацили" и вируси).
15
0
S.G.B.Spender
S.G.B.Spender
04.08.2013 11:52
Разбира се, че е полезно. Въпросът е да е в определените количества. "Малко е добре, а много не.
0
0
Георгев
Георгев
24.06.2013 15:10
Месо или риба е добре да се консумира всеки ден??????? Авторите да си опреснят на научно ниво информацията за консумацията на месо!
3
0