Как да се справим с рефлукса

Как да се справим с рефлукса

Рефлуксната болест е сред най-разпространените проблеми на стомашно-чревния тракт. От нея страдат милиони – при някои формата е лека и се появява в редки ситуации – след обилно преяждане или след един конкретен вид храна, най-често пикантна или пържена. При други обаче симптомите могат да са тежки и да пречат на ежедневието – например рефлуксът да е на периоди и да не се влияе от нищо.

Без значение колко здравословна диета спазвате. Без значение опитите ви да установите от какво точно е предизвикан той. Просто се появява.

Симптомите на рефлукс - киселни, горчив вкус в устата, усещане за връщаща се стомашна течност, подуване, повръщане, гадене, хълцане, в някои случаи дори болка в плешките или прескачания на сърцето.

За щастие, не е нужно да страдате цял живот. Има стъпки, които можете да предприемете, за да облекчите състоянието си. Важно е да ги направите, защото то не е само неприятно, а и много вредно и за хранопровода, и за стомаха ви.

Спрете или намалете цигарите

Първото, което да опитате – ако пушите, спрете. Или поне опитайте да ограничите цигарите. Доказано е, че те могат да предизвикат както гастрит, така и много други стомашни проблеми, като освен това влошават вече съществуващите.

Хранете се на малки порции

Как да се справим с рефлукса

Някои лекари препоръчват да приемате не повече от 400 грама храна наведнъж. Макар и това да ви изглежда като много, истината е, че един резен диня, например, тежи между 800 грама и 1 килограм. Затова е важно да следите количествата си, както и да спазвате ограниченията.

Опитайте се да спите на по-висока възглавница

Дори и да изчаквате няколко часа след хранене, през нощта заради позата на тялото рефлуксът се проявява често. Това може да е причина да се будите и с лош дъх или с горчив вкус в устата.

Вечеряйте няколко часа преди лягане

Как да се справим с рефлукса

В този ред на мисли, ако страдате от рефлукс, забравете за лягането директно след хранене. Нужно е да изчакате няколко часа – в зависимост от храната, която сте приемали последно. Ако това е плод, час и половина може би е достатъчен. Ако става въпрос за по-тежка, дори и здравословна храна, например месо или мазнини, дайте на тялото си поне 3 часа, за да се справи с храната.

Забравете за тесните дрехи

Дори и те да са ваш размер, впитите панталони или колани около кръста (където се намира стомаха) могат да доведат до неподозирани проблеми. Имайте това в предвид – и проверете дали нещо не притиска стомаха ви.

Опитайте и с билки

Как да се справим с рефлукса

Чай от лайка, например, но избягвайте ментата под всякаква форма. Макар и тя, и джодженът да се препоръчват при раздразнен стомах, те влияят изключително зле на рефлукса. Ако нищо от това не помага – не се отчайвайте. На пазара има много ефективни и безвредни медикаменти, които ще ви облекчат. Консултирайте се с лекар.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати