Как орехите могат да подобрят здравето на спермата

Как орехите могат да подобрят здравето на спермата

Ако вие и партньорът ви се опитвате да си направите бебе, но не ви се получава, въпреки че редовно правите секс без предпазни средства, вината може да е в спермата. Ако сперматозоидите на мъжа имат под 40% подвижност, това може да намали шансовете за бременност. И все пак има няколко храни, на които можете да разчитате, за да подобрите здравето на спермата си и да увеличите шанса за забременяване.

Сперматозоиди трябва да имат правилната форма и структура - овална глава и дълга опашка, за да могат се придвижат в женския репродуктивен тракт и да се слеят с яйцето. Известно е, че орехите подобряват формата и подвижността на сперматозоидите и увеличават шансовете ви за зачеване.

Връзката между орехите и здравето на спермата

Здравето на спермата се определя от следните фактори:

- Броя на сперматозоидите;

- Подвижността на сперматозоидите;

- Формата на сперматозоидите.

Орехите съдържат високи нива на омега-6 и омега-3 мастни киселини, които подобряват подвижността на сперматозоидите и увеличават броя им.

Скорошно медицинско проучване наблюдава ефекта на орехите върху 117 здрави мъже. Участниците били разделени на 2 групи - участниците в първата група (59 мъже) били насърчавани да ядат около 75 г орехи всеки ден, докато участниците във втората група (58 мъже) били помолени да не ядат никакви ядки. При мъжете, които консумирали орехи, се наблюдавали повишени нива на омега-6 и омега-3 мастни киселини. Освен това при тях се забелязало и подобрение в подвижността и структурата на сперматозоидите, както и по-малко хромозомни аномалии в спермата.

Недостатъкът на това проучване бил, че участниците били здрави и без проблеми с плодовитостта. Следователно не е ясно дали ползите от орехите се отнасят и за тези с проблеми с плодовитостта.

Роля на омега-3 и омега-6 мастни киселини

Както споменахме по-рано, орехите са богати на омега-3 и омега-6 мастни киселини. Тези киселини повишават антиоксидантната активност в спермата и плътността на сперматозоидите. Това окисляване води до увеличаване на броя и подобряване на структурата и подвижността на сперматозоидите.

Как да ядем орехи

Орехи за здрава сперма

Орехите са чудесна добавка към всички салати. Съща така една малка порция (от около шепа орехи) би била вкусен избор за питателна закуска както сутрин, така и следобед. Можете също така да си ги приготвите под формата на брауни с орехи, кексчета с банан и орехи или дори изпечени с мед.

Други храни, които подобряват здравето на спермата

Освен орехите другите храни, които подобряват здравето на спермата, включват домати, спанак, яйца, броколи, аспержи, банани, нар, портокал, авокадо, женшен, чесън и тиквени семки. Хвърлете някои от тези храни в ежедневната диета, за да подобрите плодовитостта си и увеличавате шанса за зачеване.

Преди да направите орехите част от хранителния си режим, уверете се, че не сте алергични към тях. Консумирането на орехи, когато имате алергия към ядки, може да навреди сериозно на здравето ви. Освен това не забравяйте да ядете орехи умерено. Ако приемате повече от шепа орехи дневно, това може да доведе до газове, подуване на корема и диария.

Яденето на орехи може да ви помогне да подобрите здравето на сперматозоидите, но все пак това не бива да единствената мярка, която предприемате. Добре е да посетите лекар, а също така е препоръчително да пробвате йога, тъй като се смята, че тя също помага за поддържането на здравето на спермата. Пози, които включват извиване и обърнати позиции, се считат за най-ефективни.

Рейтинг

0
Общо 0 гласували
5 0
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати