Правила за пълноценен сън

Правила за пълноценен сън

Сънят е жизнено необходим процес за всеки един човек. По време на сън организмът се отпуска и всички органи имат възможност да си починат и да се презаредят за следващия ден.

Здравословният и най-вече достатъчен сън разхубавява и подмладява. Утрото започва с добро настроение, кожата е добре кръвоснабдена, очите имат блясък.

Възрастен човек се нуждае от 6 до 10 часа сън, а с напредването на годините нуждата от сън намалява. Недоспиването може да доведе до редица нежелани последствия – отпадналост и умора, постоянна сънливост, подпухналост и торбички под очите. Затова всеки човек трябва да се опита да осигури достатъчен сън и почивка.

Най-здравословен е сънят преди полунощ. Опитайте се да си лягате не по-късно от 22:30 часа. Установете режим на лягане, за да може всяка вечер да заспивате по едно и също време. Ако успеете да си наложите този навик, вие ще заспивате по-бързо и безпроблемно.

През топлите дни спете на отворен прозорец, а когато е студено се старайте поне спалнята ви да бъде добре проветрена.

И преяждането, и гладът са предпоставки за разстройство на съня. Затова вечер яжте по-малко, като изключите тежката и трудно смилаема храна.

Емоционалното състояние на човек също се отразява на съня. Когато той е ядосан, обиден, разтревожен заспиването ще е трудно, а когато най-после успее да заспи, сънят му ще бъде неспокоен.

Поради тази причина вечерно време се оттърсете от всички грижи и неволи, които са се случили през деня. Слушайте успокояваща музика, изгледайте някой филм.

Не заспивайте на работещ телевизор. Когато усетите, че се унасяте го угасете, за да се отпуснете и заспите в пълно спокойствие.

Ако обичате да четете преди лягане, изберете някоя лека и разтоварваща книга. Когато ви се доспи я оставете, колкото и да ви е интересна. Ако продължите да четете има опасност да се разсъните и след това да заспите по-трудно.

Вечерно време избягвайте кафе и силни чайове, алкохолните напитки и цигарите.

Спалното помещение трябва да бъде най-тихата стая в жилището и най-тъмната. Ако няма как да си осигурите пълна тъмнина, може да спите с превръзка на очите.

Спете с леко спално облекло, което да е свободно без да ви притиска.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари