Какво представлява кардио тренировката?

Какво представлява кардио тренировката?

Ако не сте се занимавали с това досега или предпочитате други видове спорт, може би не знаете какво точно е кардио тренировката. Истината е, че тя е един от най-добрите начини за поддържане на форма, стига да я практикуваме редовно.

Този вид упражнения се наричат още аеробни и са свързани с ускоряването на сърдечната дейност. Такива за джогингът, плуването, бързо ходене или тичане, пътека, скачане на въже, изкачване на стълби, колоездене, танци и т.н.

Това са по-леки упражнения, които наблягат не толкова на силата и издръжливостта, или на прекалено разтегливите движения, какви се наблюдават при йогата, например. Те се прилагат от хора, които имат нужда от стягане на тялото, сваляне на малко килограми или поддържане на желаното тегло. Кардио упражненията могат да повишат тонуса, самочувствието и цялостното ви здраве. Те съдействат за намаляване на стреса и подобряване на координацията.

Може да правите кардио тренировки по всяко време на деня, според целта, която искате да постигнете.

За постигане на най-добри и ефективни резултати по отношение на фигурата ви, е препоръчително да тренирате сутрин, преди закуска. Тогава се изгарят най-много мазнини, като разбира се е важно да не сте хапнали нищо. Сутрешните тренировки ще ви поддържа бодри, енергични и тонизирани през целия ден.

Какво представлява кардио тренировката?

Често срещана практика е да се правят кардио упражнения преди същинската силова тренировка в залата. Това важни, ако тренирате усилено, разбира се. Важно е аеробните упражнения да бъдат по-леки. Същото важи и за кардио след основната тренировка. Нека пак бъде лека, за максимална ефективност.

Препоръчително е кардио тренировките да се правят от 3 до 5 пъти седмично. Продължителността й може да бъде различна според упражненията, според това дали сте начинаещ или напреднал, дали сте в залата или не и т.н. Тя варира от 15 до 60 минути.

Ако сте нови в това, може да започнете с кратки 10-12-минутни тренировки, стремейки се да увеличите минути до 20-25. В случай че след това ще продължите с друг тип упражнения, не е добре да прекалявате, дори и да се занимавате с това от дълго време. Най-добрата кардио тренировка продължава около 30-40 минути.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари