Най-полезните храни за здраво сърце

Храни за здраво сърце

Всеобщо мнение е, че здравото сърце се дължи на наследственост и липса на вредни навици. Това е така, но съществуват още редица фактори. Един от тези фактори е храненето. Рискът от сърдечни заболявания може да бъде значително намален, спрян и дори върнат назад, ако на организма бъдат доставени необходимите хранителни вещества. Има редица полезни храни за сърцето. Ето някои от тях:

1. Овесени ядки. Овесените ядки са храна за сърцето. Те притежават ценни антиоксидантни свойства, които защитават от сърдечна нeдостатъчност и намаляват лошия холестерол. Богати са на 3 мастни киселини, фолиева киселина, целулоза и калий.

2. Сьомга. Препоръчително е да се консумира риба най-малко един-два пъти седмично. Сьомгата е добър избор, защото съдържа голямо количество омега-3 мастни киселини. Те затрудняват втвърдяването на кръвоносните съдове, възпрепятстват образуването на кръвни съсиреци и допринасят за намаляване на триглицеридите в кръвта.

3. Авокадо. То съдържа олеинова киселина. При консумацията на авокадо се понижават нивата на лошия и увеличават нивата на добрия холестерол.

Авокадоот е полезно за сърцето

4. Зехтин. В него се съдържат мононенаситени мазнини, които премахват хорестеролните плаки и предотвратяват запушването на кръвоносните съдове. Богат е на макронутриенти, мастни киселини, витамини и се нарежда сред най-добрите средства в борбата със сърдечносъдовите заболявания. Зехтинът е и сред най-полезните храни за здраво сърце.

5. Ядки. Ядките освен, че са богати източници на ненаситени омега-3 мастни киселини, на калий, селен и други важни микроелементи, спомагат за по-доброто усвояване на целулозата и за намаляване на чувството за глад. Доказано е, че колкото по-често се консумират ядки, толкова по-нисък е рискът от поява на сърдечни проблеми.

6. Ягоди, малини, къпини и боровинки. Тези плодове са източник на антиоксиданти, флавоноиди и витамини. Също така подпомагат сърдечната дейност и предпазват от сърдечни удари.

7. Леща и фасул. Консумацията на бобови растения (фасул, леща, грах, боб) минимум три-четири пъти седмично намалява риска от болест на сърцето с близо 22%. Те понижават кръвното налягане и лошия холестерол.

Лещата е полезна храна за сърцето

8. Спанак. Той е полезен при високо кръвно налягане, защото има високото съдържание на калий (понижаващ кръвното налягане) и същевременно ниското ниво на натрий (повишаващ кръвното налягане). Съдържа фолат, който намалява хипертонията и облекчава напрежението в кръвоносните съдове, като същевременно поддържа правилния кръвопоток.

9. Ленено семе. Тези семена също са изключително богато на омега-3 и омега-6 ненаситени киселини. В тях се съдържат фибри и други уникални растителни съединения, като лигнани например.

10. Соя. Соята е полезна за черния дроб и по конкретно за изчистването му от вредните липопротеидни комплекси, а от там се облекчава и работата на сърцето.

Това са най-полезните храни за сърцето. Похапвайте ги по-често, за да се чувствате добре и да сте здрави.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати