Как да преборим безсънието?

Безсъние

Безсънието измъчва хиляди хора по света и се определя като един от най-големите бичове на 21 век. Характеризира се с трудно заспиване, често събуждане през нощта, влошено качество на съня.

Съществуват няколко фази на съня, като най-важната от тях е фазата на дълбокия сън. В тази фаза цялото тяло се отпуска, мозъчната дейност се успокоява и по този начин се създават условия за качествена почивка и презареждане с нови сили.

Не можете да имате силно сърце, здрав ум и устойчива нервна система, ако получавате недостатъчно добър и отморяващ сън. Той дори е по-необходим на човешкия организъм и от храната. Не съществува човек, който да издържа по няколко дни без сън и това да не се отразява пагубно върху здравословното му състояние.

Ето защо безсънието е изключително неприятен проблем, който често бива подценяван. За щастие, съществуват няколко лесни трика, които могат да ви помогнат да спите като бебе, без да прибягвате до медикаменти.

Разтягане

Чай

Лекият стречинг преди лягане помага на кислорода да достигне до клетките, а с това и на организма да се отпусне. Тук е важно да не прекалявате с разтягането, за да не постигнете обратния ефект. Опитайте лека йога или медитация- източните практики отпускат ума и подготвят тялото за предстоящата почивка.

Дишайте дълбоко

Фокусирайте се за няколко минути върху дишането си. Вдишвайте и издишвайте дълбоко, стараейки се да го правите с корема, за да може максимално количество кислород да достигне до белите дробове.

Чай

Всички знаем, че лавандулата и лайката имат естествен успокояващ ефект. Дори да не се чувствате стресирани или изморени, топлият чай с мед ще помогне на мозъка ви да се отпусне.

Диета

Сън

Ако можете, опитайте се да не ядете поне 3 часа преди лягане. Ако все пак огладнеете, хапнете нещо малко като ядки или плод. Яденето на големи порции късно вечер кара организма да работи на пълни обороти, а това от своя страна затруднява заспиването. Важно е да се отбележи, че гладът също може да причини проблеми със заспиването. Опитайте се да намерите баланса в храненето вечер, за да избегнете както глада, така и преяждането и усещането за тежест в стомаха.

Избягвайте алкохола

Много хора, които страдат от проблеми със заспиването, посягат към алкохола. Да, чашата алкохол наистина може да улесни заспиването, но в същото време значително нарушава качеството на съня. Алкохолът дехидратира тялото, повишава пулса, причинява чести нощни събуждания и води до некачествена почивка.

Кристали

Кристали като аметист, селестит и ангелит вършат страхотна работа за успокояване на енергията в тялото. Поставянето на такъв камък до леглото или под възглавницата може да ви помогне да се сдобиете със спокоен и здрав сън.

Изключете техниката

Изключете всички видове техникателефон, компютър, телевизор, както и лампите. Тъмнината изпраща сигнал до мозъка, че на тялото ви му е време за сън. Също така, никога не зареждайте в близост до главата си мобилно устройство. Мнозина от нас решават да почетат нещо на таблета или телефона, или пък да погледат телевизия преди заспиване. Това е много вреден за съня навик, тъй като синята светлина от екраните вреди на естествените процеси на заспиване. Стаята трябва да е прохладна и тъмна, а леглото да се ползва само за почивка - не за работа и сърфиране в интернет. Така тялото се настройва, че спалнята е място за почивка и ще се отпуска по-лесно.

Четете

Четенето преди лягане е терапевтичен начин да изключите и да изхвърлите всички ваши мисли навън. Така по-лесно ще се отпуснете и преборите безсънието. Същото важи и за писането, независимо какво, нито къде – дори изготвянето на списък за пазаруване би било достатъчно. Четенето обаче може да е леко рисково, защото ако книгата грабне прекалено много интереса, тя ще разсъни мозъка и ще влоши заспиването. Избирайте по-леки книги, които помагат за отпускането и приспиването.

Слушайте музика

Успокояващите и релаксиращи мелодии подпомагат заспиването. Насочете се към класическата музика, звуци от природата, звук от птици и всякакви мелодии, които ви действат добре. Слушайки музиката се фокусирайте върху звуците и отпускането. Тялото постепенно се унася и няма да усетите как сте заспали.

Народна медицина при безсъние

В борбата с безсънието успешно могат да се включат и някои билки. Една от най-полезните при безсънието е валерианата. Коренът от валериана се приема под формата на чай и помага за дълбок сън.

Липовият цвят е естествено успокоително средство, което действа приспивателно. Чаят от липа преди лягане намалява тревожността и отпуска психиката.

Стане ли въпрос за борба с безсънието, няма как да не споменем за лавандулата. Тя се прилага най-често под формата на ароматерапия, облекчава стреса и значително подпомага процеса на заспиване. Не се колебайте да се доверите на свойствата на тази билка и резултатът няма да закъснее.

Оказва се, че портокаловият цвят също е много полезен при безсъние. Портокаловите цветчета могат да се прилагат под формата на чай, във ваната или като инхалация.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати