Как да се справим със стреса

Как да се справим със стреса
Стресът и нервните разстройства са заболявания, при които трябва да се приложи необходимото лечение, за да не се задълбочи проблема. Болестта може да премине като настинка или като грип с повече усложнения, а ако не се вземат превантивни мерки може да се развие до хроничен стрес и сериозно може да увреди здравето ни, дори да ни доведе до смърт.

Крилата фраза на немския философ Фридрих Ницше „Това, което не ме убива ме прави по-силен“ към днешно време не е много актоална. Аз бих я перефразирам така: „Това което не ни убива на момента, може само да удължи агонията ни“. В днешно време стреса е навсякъде – в къщи, на работното място, на улицата, по телевизията, дори в главите ни. Ако не се опитаме да контролиране или подтискаме това нервно състояние, то може да ни доведе до по-сериозни заболявания – депресии, високо кръвно, Инфаркт, ракови болести и т.н.

Как да разпознаем симптомите на стреса?

Симптоми при стрес:

- Силно сърцебиене.
- Учестено дишане
- Рязко увеличаване или намаляване на телесното тегло
- Понижен тонус и плачливост
- Главоболие
- Проблеми с концентрацията
- Сухота в устата
- Лошо храносмилане
- Изпотяване
- Повтарящи се инфекции
- Треперене
- Силна раздразнителност и проблеми със съня

Тези симптоми се появяват като сигнал да обърнем внимание на здравословното и психичното си здраве. Няма как да предотвратим събитията, които ни причиняват стреса, но можем да се научим как да реагираме на тях. Като например: неприятностите с които се сблъскваме да ги приемаме като урок, да се научим на нещо ново и да се справим със ситуацията. Замислете се ако човек няма проблеми, които да го изградят като характер, той ще остане с психиката на дете и никога няма да порасне. Именно трудностите ни научават как да се борим за това което искаме да получим и ни правят по-силни.

В днешното ежедневие стреса ни идва малко в повече, тъй като източниците са му много. Ето няколко съвета, с които да си помогнете в такива ситуации.

Първото и основна стъпка е да установите какво точно ви стресира и да се опитате да го изолирате, ако това е възможно. Ако работата ви натоварва твърде много, потърсете си друга, дори и за по-малко пари, в крайна сметка здравето е по-важно. Ако се натоварвате от негативното влияние на други хора, избягвайте контакта си с тях или ги разредете до колкото е възможно.

В състояния на стрес трябва максимално да ограничите причинителя му. За целта ви предлагам няколко метода, с които да избягате от всичко, което ви разклаща нервите.

- разходка след природата или среща с приятели

- Консумирайте храни, съдържащи антиоксиданти и храни богати на витамин А, В, С и Е, флавоноиди, калций, магнезий, селен и незаменими мастни киселини. Ако не можете да си ги набавите чрез храната е добре да приемате добавки от мултивитамини и минерали.

- Намалете приема на кофеин и алкохол.

- Яжте повече плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни и по-малко белтъчини от животински произход, както и рафинирани храни от бяло брашно или захар.

- Ароматерапия: Използвайте отпускащи етерични масла - за масаж, във ваната, за вдишване. Ако не може да си позволите професионален масажист, помолете близкия до вас човек да ви разстрие или сами си направете масаж на крайниците, стъпалата и дланите на ръцете (също помага).

- Медитация – Опитайте се да отпуснете както ума така и цялото си тяло, под звуците на приятна мелодия.

– Йога и физически упражнения. 30 мин. физически упражнения на ден намаляват ди-стреса, като „изгарят" стресовите хормони в кръвта и повишават нивото на ендорфините и повдигащи настроението вещества.

- Изпълнение на дихателни упражнения –Вдишайте дълбоко и задръте дъха си за няколко секунди, след което издишайте. Това упражнение помага и при силно сърцебиене и превъзбуденост.

- Пийте по чаша топла вода с мед или топло мляко, вечер преди лягане. Това ще ви помогне да имате спокоен и пълноценен сън.

И все пак всичко което би ви донесло положителни емоции ще ви помогна с борбата срещу стреса. Запишете се на курс по танци или рисуване, слушайте музика. Правете нещо което ви доставя удоволствие и ви държи далеч от лошите мисли. ..по-добро лечение срещу стреса, здраве да е :blush:

Ако депресивното ви състояние се задълбочи, не се колебайте да се обърнете към специалист!

А вие как се справят със стреса?

Как да се научим да контролираме тези нервни разстройства?

Имате ли рецепта за борбата със стреса?

Коментари (1)

Изпрати
Тути
Тути
20.09.2012 22:57
Харесва ми статията, добра е. Понякога обаче стреса си го създаваме сами. Не трябва да се вглабяме във всичко, което не ни харесва. Трябва да се научиме да приемаме нещата и хората такива - каквито са и тогава определено ще си намалим стреса:-)
2
0

Рейтинг

3.9
Общо 12 гласували
5 5
4 2
3 4
2 1
1 0
Дай твоята оценка: