Как да преборим умората

Има начини да се преборите с хроничната умора

Дали заради смяната на сезоните, дали заради моментен спад в енергията – рано или късно всеки се чувства по-изморен от обичайното. И е съвсем нормално – с напрегнатия начин на живот, който водим, често тичаме от една задача към друга. Понякога единственото, с което можем да направим жертва, е именно почивката.

И докато в краткосрочен план това може би ни се струва като добра идея, в дългосрочен тялото ни ни връща за ценната за него почивка, която безмилостно сме му отнели. Ако и вие сте изпаднали в дупка и чувствате хронична умора, може би трябва да предприемете стъпки, за да възстановите изгубената енергия. Ето как да преборите умората!

Първо, започнете с балансирано хранене. Една от причините този начин на хранене да е толкова препоръчителен е, че набавя на организма ни нужното и дава необходимата енергия. Уверете се, че приемате достатъчно количество храна.

Важно е тя да е качествена – така не само ще получавате дневните си калории, а и всички важни витамини и минерали. Не бива да изключвате нито една хранителна група. Когато сте изморени, въглехидратите ви дават енергия. Изберете качествени източници, като плодове, пълнозърнести и бобови храни.

Спортувайте. Дори и това да е последното, за което си мислите, когато сте изморени, важно е да надмогнете себе си и да си набавите дневната доза упражнения. Мащабно проучване от 2008 година е доказано, че редовните тренировки намаляват умората.

Против умора пийте повече вода. Чаша течности в някои случаи дава повече енергия, отколкото чаша кафе. Не бива да оставяте организма си дехидратиран, защото това може да е една от причините за по-малко енергия.

Опитайте да намалите кофеина – ако сте свикнали на 4-5 кафета дневно, тялото ви се намира в постоянни пикове и спадове на нивата на енергия. Това не е полезно. Важно е да научите организма си да се справя без външна намеса. Една-две чаши кафе дневно обаче имат много здравословни ползи. Те са точното количество, за да получите бърза доза енергия.

Почивайте си повече след работа, ако страдате от умора

Не бива да забравяте и почивката. Ако сте изморени, това е единственото, което може да ви спаси. Първо, трябва да си съставите правилен режим – лягайте и ставайте по едно и също време всеки ден.

Опитайте да си почивате и когато не спите. Колкото и да сте заети, можете да откраднете час дневно за приятни активности – това може да е спорт, маникюр или шопинг.

Избягвайте стреса. Той може да е една от причините за силната умора, която усещате. Трябва да намалите алкохола. Може да мислите, че той ви помага да се отпуснете, но истината е, че консумацията му влияе на енергията ви и на следващия ден.

Приемайте храни, които са богати на желязо – анемията и ниските нива на хемоглобин могат да са причини за спад в енергията. Такива храни са зеленолистните зеленчуци, бананите, пълнозърнестите храни, месото, черен дроб и ядки.

Виж повече

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари