Ефективни упражнения за по-добра концентрация

Медитация

Концентрацията е доста трудно постижение за много хора, които все се чудят защо не успяват да се справят с поставените за деня задачи. Лесно можете да се научите да се концентрирате.

За тази цел се правят упражнения. Но те не трябва да се правят по време на изпълнение на важни задачи. Когато вършите важна работа, не правете тези упражнения. Както и обратното - когато правите упражнения за повишаване на концентрацията, не правете нищо друго.

Едно от най-лесните упражнения за повишаването на концентрацията изисква само две неща - лист хартия и молив. Върху листа с помощта на молива много бавно и с плавни движения се рисува права линия. Докато я рисувате, трябва да се концентрирате само върху нея и да се опитате да я направите права.

Щом усетите, че мислите за нещо друго, освен за рисуването на линията, веднага отклонете молива нагоре, както при електрокардиограмата. След това пребройте триъгълничетата, които са се получили, така ще разберете каква е концентрацията ви. Най-добро ниво на концентрация е когато за три минути рисуване на линия няма нито едно триъгълниче.

Следващото упражнение е малко по-сложно. То помага на човек да осъзнае къде се намира, какво прави в момента и какво трябва да прави, за да успее в начинанията си. За тази цел два пъти на ден трябва мислено да си задавате няколко въпроса. Те са следните: Какво правя в момента? Защо го правя? Трябва ли да отделям от времето си за това?

Когато си задавате тези въпроси, трябва да си ги представяте написани с огромни букви на ярък фон. Така ще се научите да оценявате времето и да се концентрирате върху наистина важните неща.

Жена

Добре е да правите упражненията за концентрация поотделно, не наведнъж. Не отделяйте повече от пет минути за едно упражнение. Първите резултати ще дойдат едва след около месец, затова не очаквайте, че два дни след първото упражнение ще се случи чудо.

Ако спешно трябва да се концентрирате, за да успеете да свършите важна работа, направете упражнението, което психолозите наричат повърхност на езеро.

Представете си тихо езеро, което е абсолютно спокойно, водата е неподвижна и отразява красивите брегове. Езерото е с кристално чиста вода, която е като огледало. Ако ви е по-лесно, затворете очи, за да си го представите и да се потопите в неговото спокойствие. Продължението не трябва да продължава повече от 5 минути.

Друго упражнение за подобряване на концентрацията е древният източен метод с броене на мъниста от броеница. Това упражнение се прави за концентрация на вниманието и за прогонване на мисли, които ви карат да сте неспокойни.

Упражнението се състои в това бавно и внимателно да прехвърляте в едната си ръка мънистата едно след друго, като се концентрирате само върху това и не мислите за нищо друго. Концентрирайте се върху контакта на пръстите ви с мънистата, върху звука, който броеницата издава.

Друго упражнение, което помага за концентрацията, също така намалява нивото на бурните емоции. За тази цел си представете, че гледате на кинолента запис на днешния или вчерашния си ден.

Представете си, че гледате всичко, което ви се е случило, отстрани - като на кино. Припомнете си и най-малките подробности от всяка случка през този ден. Как сте станали, какво сте закусили, с кого сте се видели, какво точно сте правили. Опитайте се да си спомните и най-малките подробности.

А след като това приключи, се концентрирайте върху това, което ви предстои да направите след малко, и прехвърлете наум най-важните моменти от предстоящото събитие.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати