Упражнения с успоредка за извайване на тялото

Успоредка

Успоредката е един от най-елементарните фитнес уреди, но за сметка на това е изключително ефикасна за оформяне на гърдите, трицепсите и корема. Именно поради факта, че успоредката е де факто два срещуположни лоста, уредът е добра възможност, за всеки, който не може да си позволи скъпи фитнес помагала, за да извае фигурата си.

Най-популярните упражнения с успоредка са така наречените кофички. В зависимост от разположението на тялото и захвата, се натоварват различни мускулни групи на тялото.

Първото упражнение на уреда е за корем. Набирате се на успоредката и заставате в статично положение. След това бавно започвате да вдигате краката си напред. По този начин се натоварват първо мускулите в горната част на корема, а след това и тези в долната му част. Препоръчва се с това упражнение да се внимава, защото традиционно тренировката за корем изморява.

Основната функция на кофичките на успоредка обаче е повишаване масата на гърдите и трицепсите.

При упражненията за трицепс трябва да използвате по-тясна успоредка. Когато се отпускате надолу, дръжте ръцете прилепнали до тялото, така че лактите ви да са насочени право назад. Отпускайте се надолу с изправена глава и което още по-важно – с напълно изправено тяло. Краката също са прави и са отпуснати право надолу. Тук трябва да се избягва полягането напред.

Упражнения с успоредка

При упражненията за гърди се ползва по-широка успоредка. Препоръчително е да е по-широка от ширината на раменете. Когато започнете да правите кофичките, изпънете тялото си напред, сякаш ще полегнете. Лактите са възможно най-разперени. Упражнението е трудно. За ваше улеснение дръжте краката си във V образна форма. Внимавайте.

При това упражнение хватът е много широк и натоварването е по-силно, което може да доведе до травми. Добре да се използва успоредка, която е малко по-широка от ширината на раменете. Независимо дали сте начинаещ или напреднал във фитнеса, правете между всяка серия по две минути почивка.

Виж повече

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати