Какво трябва да ядете преди и след тренировка?

Тренировки

Всеки знае, че комбинирането на здравословна и балансирана диета с редовни физически упражнения е добре за тялото. Въпреки това, ако искате трайно да свалите няколко килограма, определени храни насърчават загубата на тегло повече от други.

Според диетолога Ръсел Бейтман, който е автора на бестселъра Скини бич колектив и личен треньор на певицата Ели Голдинг, топ модела Суки Уотърхаус и актрисата Скарлет Йохансон, има определени храни, които се ядат преди и след тренировка. Ето какво препоръчва той:

Преди упражнения – ядки

Бадеми

Ядките са чудесен източник на здравословни мазнини. Те помагат да се запазят стабилна нива в организма на кръвната захар за дълъг период от време. Преди тренировка Бейтман препоръчва лека закуска с шепа органични бадеми или ядки макадамия, придружени с чаша еспресо. Кофеинът стимулира централната нервна система и може да подобри спортните постижения.

Преди упражнения – яйца

Много хора на диета ядат само белтъка от яйцата, защото смятат, че от жълтъка се пълнее. Бейтман обаче препоръчва да се ядат целите яйца преди тренировка. Жълтъците са пълни с основни хранителни вещества, като витамин D, който стимулира загубата на тегло.

След тренировка - суроватъчен протеин

Много хора използват протеинови добавки за увеличаване на теглото, но Бейтман твърди, че суроватъчният протеин може да помогне на тялото да се възстанови след изморителна тренировка. Това е така, защото той се усвоява бързо от тялото, усилва синтеза на протеин и възстановява тъканите. Ето защо той не само помага за увеличаване на мускулната маса, но и дава тонус на тялото да отслабне.

Протеини

След тренировка – сьомга

Сьомгата е една от най-полезните храни изобщо, казва Бейтман. Независимо дали я хапвате приготвена на скара, печена или пушена, рибата е богат източник на протеини и омега-3 мастни киселини, които ви помагат да защитите клетъчните мембрани в организма и да се предпазите от болести.

След тренировка – зелени зеленчуци

Заедно със сьомгата хапвайте след тренировка много зелени зеленчуци като къдраво зеле, броколи и спанак. Тъмнозелените листни зеленчуци са може би най-концентрираният източник на полезни вещества сред храните, казва Бейтман. Те също така са с високо съдържание на минерали и ензими, които ви помагат да се чувствате добре дори и когато губите излишните килограми.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати