Храни и упражнения за по-добра памет

Броколи за по-добра памет

Добрата памет говори и за добро здраве на мозъка. Много често с напредване на годините се стига до пропуски в запаметяването, като понякога са налице и странични фактори, обременяващи паметта.

Във всички случаи и независимо от възрастта има начини човек да се справи със загубата на памет, да засили концентрацията си и да успее ефективно да запомни научената информация.

Не всички хора са наясно, че храната, която се консумира ежедневно, дава отражение не само на физическото здраве, но може и да подобри паметта. Продуктите носят редица хранителни вещества, които са от значение и за правилното функциониране на мисловната дейност.

Специалистите в областта препоръчват да се похапват повече банани, дини, кайсии и пъпеши. Според сезона може да се наблегне и на листните зеленчуци като къдраво зеле, спанак, както и на броколи, тиква.

Листни зеленчуци за подобряване на паметта

За да функционира с пълна сила, на мозъка са му нужни и обилни количества рибни продукти заради на съдържащите в тях омега-3 мастни киселини. Такива се откриват в орехите, лененото семе, боб, тиквените семки.

Зеленият чай е помощник на мозъка, засилващ паметта. Той съдържа полифеноли, които повлиява и повишават паметта и бдителността на човек.

Важно е да се избягва консумацията на преработени храни, както и на мазните такива.

От значение за подобряване на паметта е добрият сън, почивката, разходките, а заедно с тях и физическата активност. Така се увеличава притокът на кислород към мозъка и се засилва паметта му.

Опитайте да се забавлявате в ежедневието, прекарвайте повече време с близките си, занимавайте се с любими за Вас дейности.

Малки трикове, които могат да бъдат полезни за повишаване на паметта, са четенето на глас; опитайте се да разберете текста, защото така ще може да го запомните по-лесно и по-бързо. За някои хора писането е начин да се справят с новата информация.

Важно е в процеса на запомняне да не бързате. Не натоварвайте мозъка си, защото не му помагате по този начин. Открийте своя метод - чрез повече цветове, музика и редица други.

И запомнете, подобрението на паметта зависи не само от вашето хранене, но и от начина на живот, физическата активност и пълноценния сън.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Свързани рецепти